divendres, 18 d’octubre de 2013

LA FRUITA ECOLÒGICA A L'ESCOLA


 
Hola a tots/es!
Com segurament ja sabreu, a La Barqueta a mig matí mengem fruita i gràcies a la iniciativa de les famílies, que van decidir organitzar-se per tal que aquesta fos ecòlogica, de proximitat i que ens la portéssin directament a l’escola, això segueix essent possible, aquest curs amb el 100% de participació.

En Gilad, un cop a la setmana, ens porta fruita del seu hort.Mmmmmmmmm, pomes, peres, melons, plàtans, prèssecs, nactarines, mandarines,....i quina olor i bon gust a fruita que fan, molts ja havíem oblidat que la fruita té aquest gust i aquesta olor tan intensa!

Quins beneficis té la fruita ecològica? Entre d’altres,

-       No tenen residus químics, doncs aquests no s’han utilitzat en el seu cultiu, per això són molt més saludables, poden conservar tot els seu sabor i propietats naturals i utilitza mètodes d’explotació respectuosos amb el medi ambient.

-       Mantenen molt més els seus nutrients.

-       No contenen transgènics.

-       Menys envoltoris equival a menys residus.
 
-   La seva disponibilitat està subjecta a la temporada i això ens permet identificar quines fruites hi ha a cada estació; sempre fresques i del temps.
 
 
 
 
 
 
 
.


-       I sobretot que ens agrada MOLT i MOLT.
 
Sandra Daunis, coordinadora i educadora dels grups de Grans

dimarts, 15 d’octubre de 2013

EL PROCÉS D'ACOLLIMENT I ADAPTACIÓ A L'ESCOLA


 

Amb l’inici del curs, comença el procés d’adaptació de l’infant a l’escola bressol. El procés de separació de la família suposa emocionalment per l’infant acostumar-se a estar en un nou espai, amb persones desconegudes fins ara i a un nou ritme de propostes.
És una situació que l’infant inicialment viu amb angoixa, i cada nen/a demostra d’una manera diferent. Nosaltres com a adults, entenem aquests procés perquè tenim les eines  i bagatge per a fer-ho, en canvi, els infants no, i molt menys per a entendre el per què d’aquests canvis.





































Cada infant  s'adapta  a aquesta nova situació al seu ritme, nosaltres, per a la Barqueta, intentem no pressionar-los, no intentar que deixin de plorar per a fer-nos contents, no fer-los sentir petits. És un canvi important a les seves vides.

Molts d’ells encara no parlen, per tant, l’única manera que tenen d’expressar-se és reaccionant de diverses maneres, com per exemple deixant de menjar o dormir, mostrant-se tristos o més neguitosos del normal. Hem de posar paraules al que senten, i ajudar-los amb amor i comprensió, i sobretot, deixar que s'expressin.

A la Barqueta, creiem que les persones que han de decidir com serà el procés d'acolliment i adaptació a l'escola han de ser les pròpies famílies.  Poden acompanyar els seus petits/es tot el temps que ells creguin necessari i anar-los deixant de manera esglaonada sols a l'escola fins que l’infant es sentí segur entre nosaltres.
Som una escola oberta i ens agrada molt que les famílies participin en tot allò que tingui a veure amb els seus fills.

Míriam Bellerín (Educadora referent del grup de Mitjans)









.