Els habitants dels hemisferis terrestres
vivim influenciats per les quatre estacions meteorològiques. Aquest ritme
estacional ens acompanya des del nostre naixement i ens va marcant al llarg de
la nostra vida en el nostre tarannà quotidià de tal manera que els nostres
costums socials, el nostre caràcter personal i col·lectiu va adquirint una
especificitat que ens defineix a tots i cadascun de nosaltres.
I l’escola bressol La Barqueta naturalment
no pot escapar en aquesta influència, com tot seguit podreu veure.
TARDOR
En aquesta estació inaugurem el curs.
Uns infants tornen després d’unes vacances estiuenques plenes d’experiències en
família que els fan madurar i créixer de manera sorprenent i els altres
s’incorporen com a nous membres de la nostra petita comunitat que desitja
acollir-los de la manera més amorosa.
La tardor és una estació en què deixem
anar tot allò que no és imprescindible, tot allò que ens fa nosa per tal de
recollir els fruits que ens ofereix la natura i que ens serviran per nodrir-nos
durant tot el llarg hivern.
Els arbres es muden
de roig i de grog,
les fulles tremolen
sota un sol de foc.
El vent les fa caure,
les duu fins al port.
Quan surtis de casa
trepitja-les fort!
Les mosques s’amaguen,
L’hivern és a prop.
Les flors, espantades,
Es tanquen de cop.
(Boffill, Puig i Serrat)
Al jardí els cargols travessen el porxo cercant un indret
segur.
I els infants experimenten amb les fulles seques
i amb la sorra.
HIVERN
La morera del jardí ja ha perdut totes les fulles. Totes?
El temps de fred és el paradigma de la
relació interior, de la introspecció. Ens convida a replegar-nos en nosaltres
mateixos i a fer-nos testimonis presencials del nostre batec més íntim.
Connectem amb nosaltres mateixos.
Els infants exploren, investiguen,
proven, sense perdre la concentració.
PRIMAVERA
A mesura que el fred va desapareixent arriben les ànsies
de florir novament tal com fan els arbres i les plantes.
Volem dirigir-nos a l’exterior, volem expandir-nos. Els
dies es van allargant i el sol augmenta la seva escalfor, la vitalitat va
prenent possessió del món.
Els infants observen que les plantes de l’hort ja han
crescut i comencen a donar fruit.
Les bestioles també fan acte de presència.
ESTIU
I quan la llum i la calor s’imposen ja sentim la
necessitat de ser plenament allò que som.
Els infants i els adults sentim una relació plena amb
l’entorn i practiquem amb gran delit l’art de l’expressió i la comunicació.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada